Dreamland

Författare: Sarah Dessen

Rogerson Biscoe, with his green eyes and dark curly hair, is absolutely seductive. Before long, 16-year-old Caitlin finds herself under his spell. And when he starts to abuse her, she finds she’s in too deep to get herself out.

Det här är en lite mörkare Sarah Dessen-bok än vad jag är van vid. Jag har nu läst alla utom ”Keeping the moon” och detta är absolut en som sticker ut en hel del från mängden.

Den började inte helt olikt de andra Sarah Dessen böckerna jag har läst. Sedan, i andra halvan, blev den helt annorlunda och med annorlunda menar jag absolut inte på ett dåligt sätt. Den blev hemskare, men samtidigt gör det att den blir mer läsvärd. Jag tycker att boken tar upp misshandel på ett bra sätt, det känns verkligen som att man är där.

Absolut en av de bättre Sarah Dessen böckerna!

/Mathilda

3 thoughts on “Dreamland

  1. Dreamland är väl en av hennes första böcker? Vad spännande att den är mörkare än hennes andra böcker, allt jag har läst av Dessen hittills (4 böcker) har varit gulliga och ljusa. Måste spana in den här.

Kommentera

