Biblioteksutförsäljning

I Lördags blev det en liten tripp till biblioteket eftersom det var utförsäljning vilket är väldigt svårt att motstå. Utanför dörren stod det ett antal bord fulla med böcker, alla för fem kronor styck. Jag var där två timmar efter starten vilket betyder att en del böcker redan hade försvunnit, men ändå fanns där en hel del godbitar kvar. Det blev hela sex stycken! Jag hörde ifrån säkra källor att vid öppningen klockan tio var det lite kamp, kanske liknande den som alltid infinner sig på Gekås. Synd att jag inte var där då! Men i alla fall, dessa blev mina fynd:

Tusen strålande solar – Khaled Hosseini
Fantastisk bok på alla sätt, ett givet köp!

Apelsinflickan – Lena Kallenberg
Har länge funderat på att läsa den här. Om en flicka i Stockholm i slutet av 1800-talet, låter intressant!

Flickan och havet – Kathi Appelt
Sommar, sommar, sommar. Bara framsidan gör att jag får en sommarkänsla! Funderar på att ta med den här på nästa lilla semesterresa, hoppas och tror att jag kommer att tycka om den! Den handlar om en flicka som är 10 år men jag på 17 kan säkert tycka att den är bra!

På andra sidan sanningen – Beverley Naidoo
Har aldrig sett eller hört någonting om denhär tidigare, totalt okänd för mig. Men av vad jag läste på baksidan verkar den hemsk men intressant. Två barn ifrån Nigeria kommer själva till England och har ingenstans att ta vägen.

Bryta om – Åsa Anderberg Strollo
Har hört mycket gott om både författaren och boken. Blev väldigt glad när den fanns på utförsäljningen, ser fram emot att läsa den!

Landet utanför –  Maria Gripe
Impulsköp gånger ganska mycket. ”Maria Gripe, hon är känd… Fem kronor, jag tar den!”. Spännande att se vad det är för någonting.

/Johanna

Kommentera

