Sista Testamentet

Författare: James Frey
Utgivningsår: 2012

Ryktet går att Messias är återuppstånden. Att han lever på New Yorks gator där han helar människor och utför mirakel. Ben Zion Avrohom är den anonyme mannen med den trasiga bakgrunden som mirakulöst överlever en fruktansvärd olycka. Och när han vaknar upp ur sin svåra koma verkar han besitta samma överjordiska krafter som Nya testamentet tillskriver Kristus.

Efter att ha hört en del om Sista testamentet var jag lite nyfiken på vad det var för någonting. Jag upptäckte dock att den inte är att rekommendera för ungdomar att läsa. Språket är grovt och handlingen är både komplicerad och något snuskig. Därför bestämde jag mig för att vänta med Sista Testamentet och se om den kanske är någonting för mig om ett antal år istället.

/Johanna

Kommentera

