Favorite movie

Att säga vilken film som är bäst är jättesvårt men om jag ska välja någon blir det Harry Potter och Den flammande bägaren. Det är även svårt att säga varför men jag tror att det framför allt beror på att jag tycker att handlingen i fyran är väldigt bra och lämpad för film. Det blir häftiga effekter och spännande scener! Jag är framför allt väldigt förtjust i vattenscenerna samt scenen där de andra skolornas elever kommer in i stora salen. En bidragande faktor är även att första gången jag såg den, på bio, blev jag helt tagen och i samma veva började jag att läsa Harry Potter-böckerna för första gången. Jag kom tråkigt nog inte så långt men tanken var god! Filmen gjorde att jag verkligen förstod att ”wow, Harry Potter är verkligen bra!”. De tre tidigare filmerna var bra men inte på samma sätt.

Så, fjärde filmen tycker jag är bäst. Harry, Ron och Hermione börjar också bli lite äldre vilket jag tycker är roligare. De börjar komma in lite kärlek och dramatik.  Det är väldigt möjligt att jag ändrar mig sen när jag har läst de senare böckerna och då förstår vad som händer på ett annat sätt. Men just nu är det som sagt fjärde filmen som gäller för min del:D

/Johanna

2 thoughts on “Favorite movie

  1. Jag håller med om allt du säger. Denna filmen är nog min allra favorit också just för att jag kände att det var den första HPfilmen som jag kände WOW inför

  2. Gillar den här filmen lite extra av HP-filmerna just för att den har den här thriller och mysterie-känslan i bakgrunden. Det är liksom något som lurar i bakgrunden och så är det ju även i denna film (och bok) som allt blir lite mörkare och läskigare🙂

Kommentera

