Favorite character

Ojoj, vissa av de här frågorna är väldigt lätta, men det här var en riktigt svår tycker jag. Tycker så väldigt mycket om massor av karaktärer, de är just alla härliga karaktärer som gör böckerna så fina.

Jag skulle nog ändå välja Hermione som favorit. För några dagar sedan läste jag om första mötet Harry hade med henne:

”I mean, it’s the very best school of witchcraft there is, I’ve heard – I’ve learnt all our books off by heart, of course, I just hope it will be enough – I’m Hermione Granger, by the way, who are you?”

”…I know all about you, of course – I got a few extra books for background reading, and you’re in Modern Magical History and The Rise and Fall of the Dark Arts and Great Wizarding Events of the Twentieth Century.”

Det är helt otroligt vad hon förändras senare i serien:)

Jag har dock även märkt att Dumbledore var lite rolig att läsa om i första boken, jag gillar verkligen ”skolsången”.
”Ah, music”, he said, wiping his eyes. ”A magic beyond all we do here!” 
Har dock för mig att han tråknar till lite, senare i serien, men det är ju förståeligt förstås.

Senare i serien gillar jag även Luna Lovegood (mest i femman) och även McGonagall (femman, men också mycket i sjuan). Nej usch det går ju inte att välja en enda… Jag får väl helt enkelt komma tillbaka till den här frågan om jag skulle få en klar favorit nu när jag läser serien igen, annars får vi hålla till godo med det här, allt annat än precisa, svaret:)

/Mathilda

Kommentera

