Favorite book cover (engelska böckerna)

Jag har nu kollat runt lite på de engelska versionerna av Harry Potter-böckerna. Har kommit fram till att jag gillar många av USA-versionerna. De verkar vara böcker med en väldigt ”lång” bild, som fortsätter på baksidan av boken med. Om jag ska välja en tror jag att det blir Harry Potter and the Half-Blood Prince med Harry Potter och Dumbledore på framsidan och Ron, Hermione och Ginny (?) på baksidan.

/Mathilda

One thought on “Favorite book cover (engelska böckerna)

  1. Jag har nog aldrig riktigt tänkt på att det är en lång omslagsbild, fastän jag sett det flertalet gånger, att jag plötsligt blev väldigt sugen på att köpa de amerikanska HP-böckerna med…

Kommentera

