Favorite subject

Jag måste säga försvar mot svartkonst eftersom det är där det händer mest! Lärarna byts ut hela tiden och den ena är mer spännande än den andra. Hemska varelser och farliga besvärjelser. Helt enkelt gotta sig lite i hemskheter, vilket man ibland vill göra. Om jag däremot gick på Hogwarts skulle jag nog inte tycka om försvar mot svartkonst. Jag vill inte mörda stackars spindlar och slåss mot blandade trevligheter… Då skulle jag snarare hålla mig till något snällt, som örtlära. Jag är nämligen inte så tuff som jag ser ut…

/Johanna

Kommentera

