Most missed dead character

Stor SPOILER-varning!

Det känns helt omöjligt att välja en av alla saknade karaktärer! Först tänker jag Dumbledore, han är helt enkelt en så klok trollkarl och det känns som att han inte kan göra något fel. Sedan kommer jag på ett halvt dussin till som är minst lika saknade.

För jag måste ju också nämna Fred Weasley. Det kom så extremt oväntat när jag läste om hans död, aldrig trodde jag att någon av tvillingarna skulle dö!

Annars tänker jag på Harry Potters föräldrar. Det märker jag nu när jag läser böckerna, att det är de delarna som handlar om dem jag tycker är sorgligast.

/Mathilda

Kommentera

