Most emotional moment

Spoiler!

Det finns så många olika delar att välja mellan… Jag tror ändå att jag har en scen som jag tycker är mest känslosam. Det är en av de allra sista scenerna. Harry har precis besegrat Voldemort och går sedan upp till Dumbledores kontor:

He had one brief glimpse of the stone Pensieve on the desk where he had left it, and then an ear-splitting noise made him cry out, thinking of curses and returning Death Eaters and the rebirth o Voldemort-
   But it was applause. All around the walls, the headmasters and head mistresses of Hogwarts were giving him a standing ovation; they waved their hats and in some cases their wigs…

Det jag gillar med den är lättnaden. Även om Voldemort redan var död känns det verkligen, i den här scenen, att han är borta.

One thought on “Most emotional moment

  1. Jag tycker att det sorgligaste ögonblicket är när Sirius dör i Fenixorden. Efter alla åren då Harry har fått stå ut med The Dursleys har han äntligen fått en riktig familjemedlem, en utväg/en som älskar honom, och sedan dör han. Sååå sorgligt!

    Men slutscenerna i Dödsrelikerna är också så epic undergångs-aktigt sorgliga.

Kommentera

