Rapport temamånad

Vår temamånad, eller vårt Harry Potter Maraton, är nu slut. Som ni nog har märkt har vi, varje dag under juli, svarat på olika roliga Harry Potter frågor. Samtidigt har vi även haft varsin läsutmaning. Mathildas utmaning var att läsa alla Harry Potter böcker på engelska, första till sista boken. Johannas utmaning var att läsa fjärde till sista boken på svenska eftersom hon tidigare endast har läst första till tredje boken. Hur har det då gått?

Mathilda: Jodå, det gick väl sådär det här… För mig går det inte riktigt i samma tempo att läsa Harry Potter på engelska som på svenska och därför tog det lite längre tid. Dessutom hade jag inte lika mycket tid att läsa, så jag kom bara till halva femte boken. Den får nog tyvärr vänta lite eftersom att mina olästa böcker drar mer, men jag kommer att läsa Harry Potter parallellt med andra böcker framöver:)

Johanna: Under en månad läste jag ca 150 sidor i Harry Potter och Den flammande bägaren. Alltså har jag inte lyckats alls med min utmaning. Jag kände inte någon motivation till läsning över huvud taget vilket har lett det här resultatet… Det enda jag kan lova är att jag någon gång kommer att läsa alla Harry Potter, men tydligen inte nu.

Nu i augusti återgår allt till det normala här på Bokgläntan. Recensioner, boknyheter och boktankar kommer nu fylla agendan istället. Det händer så mycket spännande hösten 2012 så det kommer att vara fullt upp! Månadens bok för juli utgår eftersom vi i princip inte har läst något annat än Harry Potter.

Kommentera

