Nyutgåva av Tomorrow when the war began

Jag har länge, länge tänkt köpa de här böckerna på engelska. Läst dem har jag gjort flera gånger, men jag har alltid lånat från biblioteket då, och det känns som att serien förtjänar att stå i min bokhylla. Det som har stoppat mig har varit att jag inte har hittat rätt utgåva. Den utgåvan som jag har sett på många sidor saknar ofta vissa böcker, och jag vill verkligen inte ha olika utgåvor, inte när jag köper hela serien. Dessutom har jag sett att de flesta utgåvorna har ändrat namnet på tredje boken, The Third Day, The Frost har blivit A Killing Frost, vilket jag inte gillar alls.

Nu har jag dock hittat en helt ny utgåva! Än så länge har bara tre av böckerna i serien getts ut men fyran är på gång, och så småningom ska alla gå att köpa i den nya utgåvan. Jag tror faktisk att jag ska satsa på den:). De är billigare än de andra jag ha sett och dessutom har tredje boken till och med rätt titel!

Jag kommer ändå vänta tills alla böcker är utgivna om jag bestämmer mig för att köpa dem. Det hade inte varit kul alls att bli sittande med de fyra första delarna i det formatet, om förlaget plötsligt bestämmer sig för att sluta ge ut dem.

/Mathilda

2 thoughts on “Nyutgåva av Tomorrow when the war began

Kommentera

