Sci-fi Klassiker

Här om dagen snubblade jag över en sida på Hypable som pratade om sci-fi klassiker, ”10 must read sclassics for sci-fi fans”. Hur många har man då läst? Jag har läst en av de 10 listade, nämligen Liftarens Guide till Galaxen. Enligt mig var det ingen höjdare alls. Därför blir jag lite skeptisk över de övriga 9 listade, kan de då vara bra? Sen såg jag Frankenstein och ändrade inställning. Därför är detta ett av mina alla projekt, att läsa lite sci-fi klassiker mitt i all annan ”att-läsa-yra”. Men jo, det kör jag på!

/Johanna

 

2 thoughts on “Sci-fi Klassiker

Kommentera

