Zenith

För ungefär ett och ett halvt år sedan läst jag Exodus, en bok om en drunknande värld och en flicka med drömmar om andra platser, och tyckte om det jag då läste! I juli i år fick jag tag på andra delen, Zenith, på engelska. Den finns inte översatt på svenska vilket jag nu kan förstå. Zenith lockade mig inte alls på samma sätt som Exodus, språket var platt och handlingen långsam. För att inte förstöra upplevelsen av första boken slutade jag därför att läsa efter ca 150 sidor. Nu i efterhand känner jag mig egentligen nöjd med vad jag fick reda på i del ett, slutet var öppet men utan cliffhangers. En del två var möjlig men inte nödvändig. Att det även finns en del tre lockar mig inte alls vilket gör mig än mer övertygad om att min läsning av Exodus-triologin här med är slut.

 

/Johanna

2 thoughts on “Zenith

  1. Jag började läsa exodus för etag. Sn, men slutade efter knappt halva. Den var för långtråkig. Visste inte att det fanns två böcker till. Bir inte alls sugen på dem.

Kommentera

