8 saker

Vi har blivit utmanade av BokBeate att skriva åtta saker om oss själva så här kommer svaren😀

1. Mathilda: Jag stör mig extremt mycket på bokserier där jag har böcker i olika format. Detta är faktiskt riktigt jobbigt ibland när jag ställs för frågor som: Ska jag vänta ett år till för att få rätt utgåva eller vill jag läsa boken direkt? Jag kan grubbla över sådana viktiga problem i evigheter.

2. Johanna: Jag tvättar mina fötter varje dag, det är ett absolut måste! När jag kommer hem ifrån skolan, innan jag börjar med vad det nu kan vara, tvättar jag mina fötter. Besatthet eller inte, det bara är så helt enkelt. De behöver inte vara smutsiga på något vis, det har bara blivit som ett av mina grundläggande behov.

3. Mathilda: Jag knäpper med fingrarna väldigt mycket. Med alla fingrarna liksom, lillfingrarna också. Jag märker att nu när jag sitter och skriver och stannar upp för att fundera på vad jag ska skriva, börjar jag helt plötsligt knäppa. Jag brukar också knäppa mycket när jag lyssnar på en låt jag tycker är bra. Det är säkert extremt irriterande för alla omkring men jag har hur som helst blivit väldigt duktig på att knäppa. Och det är väl det som är allas största dröm här i livet? Att vara bra på att knäppa?

4. Johanna: Mitt morgonhumör är något att frukta… Mer än så behöver inte sägas. Men då förbrukar jag all min ilska så resten av dagen är jag för det mesta glad och snäll.

5. Mathilda: Jag ser ofta filmer flera gånger. För mig spelar det ingen roll att jag vet precis vad som kommer hända, jag tycker det går bra ändå. Jag brukade faktiskt också läsa böcker många gånger om, men nu blir det inte av så mycket, då ”att läsa- hyllan” växer sig större och större.

6. Johanna: Jag tycker det är skönt när det blir höst. Det är som om allt varvas ner och andas ut. Självklart tycker jag om sommaren men varje år när hösten kommer myser jag lite inombords.

7. Mathilda: Jag brukar för det mesta nörda ner mig ordentligt i saker och ting. Bland annat Harry Potter-böckerna, A Very Potter Musical och The Hunger Games. Även Taylor Swifts musik har jag full koll på och jag ser verkligen fram emot hennes nya skiva som släpps i höst.

8. Både Johanna och Mathilda: Eurovision! Där är en av alla saker som Mathilda har blivit lite smått besatt av. På det här hängde också Johanna med! Förra året hade vi stenkoll på bidragen och gjorde upp listor på hur finalen skulle sluta. Och kan man tänka sig: Både Johanna och Mathilda satte Sverige som etta!

2 thoughts on “8 saker

  1. Jag tvättar mina fötter varje dag, jag med, fast innan jag går och lägger mig! Och jag längtar alltid efter hösten. Hur bra sommaren än kan vara så är det som du säger Johanna, att man kan andas ut.

  2. Stör mig också extremt mycket på att ha bokserier i olika format! Är precis likadan när det kommer till filmer och nörderierna. Kan se samma film/serie om och om igen och jag nördar ner mig något otroligt i många olika saker😉

Kommentera

