Fallen ängel

Författare: Becca Fitzpatrick
Serie: Ängel #1 (Allvarligt?!)
Förlag: B Wahlströms
Originaltitel: Hush Hush

Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.

Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly…

Jodå, den här boken var ganska bra faktiskt! Kanske inte en sådan där wow-bok, men definitivt godkänt bra:). Jag märker att jag hade relativt lätt att fastna i historien när jag väl hade börjat läsa, och karaktärerna gillar jag också.

Den känns dock lite typisk amerikansk ungdomsbok. Den följer på något sätt den där mallen som så många ungdomsböcker gör, och det kan jag tycka känns lite uttjatat. Jag stör mig speciellt att Nora och Patch träffas på biologilektionen precis som Bella och Edward i Twilight. Liten detalj kanske, men det blir lite så att jag sitter och tänker på sådant istället för att koncentrera mig på handlingen. Jag hoppas att de andra delarna i serien är lite annorlunda och mer nytänkande.

/Mathilda

3 thoughts on “Fallen ängel

  1. Jag älskar den här boken! Så bra är den, men jag håller med Ellen här ovanför mig förlorad ängel var inte så bra men trean Noras val var superbra!

Kommentera

