Nyinköpta klassiker!

Jag har sen en kort tid tillbaka fått ett intresse för klassiker. Det känns som att det kan vara kul att ha läst alla de där kända gamla böckerna, lite bara för att ha gjort det. Jag har väl länge funderat på att läsa Jane Eyre (som fortfarande står oläst i bokhyllan…) men har helt enkelt inte kommit mig för. Den är på engelska och kommer nog ta ett tag att läsa så det har inte blivit av ännu.

Nu känner jag dock att det alldeles strax är dags! Det började när jag läste Clockwork Angel. Den utspelar sig under 1800-talet, och innehöll väldigt många kommentarer om olika gamla böcker, som gjorde att jag började känna för att läsa någon av dem. Sedan började vi arbeta med engelska klassiker i skolan vilket gjorde att jag kände mig ännu mer ivrig att börja läsa någon.

Därför har jag köpt fem klassiker på CDON för bara 99 kronor. Helt otroligt billigt! Jag passade även på att köpa Clockwork Prince, så fick jag gratis frakt:)

2 thoughts on “Nyinköpta klassiker!

Kommentera

