Månadens bok: Augusti

Mathilda:
The Fault in our Stars av John Green är en ny favoritbok för mig. Definitivt den bästa boken i augusti! Jag känner egentligen inte att jag behöver säga så mycket mer om hur otroligt bra jag tyckte den var, eftersom att min recension ligger precis under månadens bok-inlägget. Men jag kan säga det ändå: Det är helt enkelt en bok man måste ha läst.

Johanna:
I och med att två av de fyra böcker jag har läst denna vecka är väldigt väldigt bra följer här ett utlägg om hur valet av månadens bok gick till. Monstrets dotter är fantastisk på alla sätt och en mycket värdig månadsfavorit. Dock har Tankeläsaren, De utvalda #1, redan fått denna ärofyllda nominering vilket ger en ”nu-får-de-faktiskt-ge-sig-och-tänka-lite-nytt” stämpel på hela priset, och det vill vi ju inte! Därför föll valet på den minst lika kvalificerade Himlen börjar här av Jandy Nelson, fantastiskt ändå ut i tåspetsarna!

Kommentera

