Noras val

Författare: Becca Fitzpatrick
Serie: Ängel #3 (…)
Förlag: B Wahlströms
Originaltitel: Silence

Vilken skillnad mot de tidigare böckerna! Även om jag tyckte att Fallen ängel och Förlorad ängel var bra böcker som var spännande att läsa, är det först nu jag verkligen har fastnat.

En sak som har stört mig lite när jag har läst de tidigare delarna har varit likheterna med Twilight (och alla andra böcker som också liknar Twilight). Att första boken handlar om att ta reda på vem den mystiska killen är, och i andra boken glider de isär lite. Nu i Noras val, känns det dock plötsligt som att den här serien ändå är annorlunda. Mycket mer nytänkande, och därför också mer spännande. Absolut värt att läsa de första två delarna som jag tyckte var ”bra-men-inte-så-mycket-mer”, för att läsa den här.

/Mathilda

3 thoughts on “Noras val

Kommentera

