Bokhögen

Min läshög bara växer och växer, vilket jag har kommit på mig själv med att tycka om! När besökare ser min hög med böcker står jag i närheten och gottar mig och känner mig beläst och spännande. Den verkliga anledningen till min enorma bokhög är däremot för att vid olika tider på dagen och vid olika humör känner jag för att läsa olika böcker. Den sista tiden har präglats av just det här, att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska läsa. Då och då kommer en riktig goding som bara säger slurp och sen ligger de konstanta läsprojekten kvar där i högen och ser lite sorgliga ut. Grottbjörnens folk utgör platån för hela högen, stor och stabil. I över två månader har den legat där och tittat på mig. Därefter kommer Eating Animals, Frankenstein, Driver dagg faller regn och På andra sidan sanningen. Mycket läsvärda böcker på alla sätt och vis, de har helt enkelt bara fått vänta lite. Inom en viss framtid, snar eller ej, kommer de att läsas ut och lämna min bokhög men för stunden ligger de där och väntar.

/Johanna

Kommentera

