Clockwork Angel

Författare: Cassandra Clare

When sixteen-year-old Tessa Gray crosses the ocean to find her brother, her destination is England, the time is the reign of Queen Victoria, and something terrifying is waiting for her in London’s Downworld, where vampires, warlocks and other supernatural folk stalk the gaslit streets. Only the Shadowhunters, warriors dedicated to ridding the world of demons, keep order amidst the chaos. 

Läs mer om handlingen HÄR.

Tänka sig att första gången jag hörde talas om den här serien var jag inte alls intresserad. Även om jag precis hade läst klart de tre första delarna i The Mortal Instruments, och var helt inne i själva världen, så kände jag inte alls för att läsa den. Om jag inte hade hittat den här boken på rea hade jag kanske inte ens köpt den. Och om jag inte hade sett fram emot filmatiseringen av City of Bones så kanske Clockwork Angel hade fått stå oläst i bokhyllan i evigheter. Vilken tur att jag började läsa den känner jag!

Okej, vissa delar kanske den var lite händelselös, men den har något speciellt som ändå gjorde att jag kände för att läsa hela tiden. När handlingen sedan satte fart var jag helt fast. Nu när jag har läst klart boken minns jag mest de sista kapitlen, och de ni, var allt annat än händelselösa!

Jag har lite halvhjärtat försökt få Johanna att läsa City of Bones, men har väl inte lagt ner min själv i det hela direkt. Nu, efter att ha läst den här, vill jag helt plötsligt att ALLA ska läsa något av Cassandra Clare. Jag känner själv att jag väldigt gärna vill läsa om The Mortal Instruments väldigt snart. Speciellt eftersom att det börjar komma bilder från inspelningen:)

/Mathilda

One thought on “Clockwork Angel

Kommentera

