Små filmnyheter

Igår och idag har jag sett lite nyheter inom filmatiserade böcker. Alltid lika trevligt.

Först och främst så har filmatiseringen av Divergent fått ett premiärdatum! Jag har inte riktigt vågat hoppas på att det skulle bli en film, men nu verkar det som att den kommer att komma ut den 21:e mars 2014. Spännande:)

Maggie Stiefvaters nya bok The Raven Boys, som för övrigt inte ens kommit ut, har fått en producent: Akiva Goldsman. Filmbolaget är New Line Cinema, och just nu är det en filmmanus-författare de letar efter:). Jag känner ännu mer för att läsa den här boken nu!

Det kan även bli film av boken Shadow and Bone av Leigh Bardugo. David Heyman ska tydligen producera och filmbolaget blir Dreamworks. Jag har inte läst den här boken, men jag börjar fundera på om den kanske kan få vara med på nästa bokbeställning:)

Dessutom har Wicked fått en regissör! Wicked fanns från början som bok, och därefter har den blivit till musikal. Nu blir den förhoppningsvis även film. Att regissören för filmatiseringen blir Stephen Daldry (regisserat Billy Elliot exempelvis) är egentligen ingen nyhet, då det blev känt redan i juli… men jag har inte skrivit om det på Bokgläntan och jag kände för att nämna det eftersom att jag ser så väldigt mycket fram emot den. Musikalen är fantastisk, och jag tror absolut att det skulle kunna bli en bra film. Kanske ska jag läsa boken…

När jag ändå är igång och skriver om filmatiseringar av böcker måste jag bara nämna City of Bones. Det finns inga större nyheter på den fronten, men jag måste ju bara få nämna den ändå:D. Jag ser helt enkelt så otroligt mycket fram emot att serien ska bli film, just nu håller jag till och med på att läsa boken igen.

/Mathilda

One thought on “Små filmnyheter

  1. Jag är så himla taggad på Wicked. Varit obsessed med soundtracken väldigt länge (Defying gravitu <3). Läste boken nu i sommar, och måste erkänna att den var väldigt svårläst och inte heller lika bra som jag väntat mig. Musikalen ska visst vara väldigt annorlunda. Men filmen kommer bli såååå grym!😀

Kommentera

