Här ligger jag och blöder

Författare: Jenny Jägerfeld
Utgivningsår: 2010

Se Mathildas recension här.

Här ligger jag och blöder överraskade mig på alla möjliga sätt. Vad som slog mig allra mest var hur otroligt bra språket var. Så flytande, fint och beskrivande vilket gör att det inte går att göra annat än att ryckas med. Jag har aldrig riktigt sett boken i min bokhylla, av en ren slump kom den fram och blev läst. Vilken tur! Jag väntade mig något ganska ”vanligt” som inte skulle sticka ut i mängden men det gör den! Boken innehåller både humor och sorg som blandas på ett härligt sätt och karaktärerna är färgstarka och egensinnade vilket gör hela läsningen väldigt spännande. Jag tycker verkligen om Här ligger jag och blöder!

/Johanna

3 thoughts on “Här ligger jag och blöder

  1. Pingback: Året 2012 | Bokgläntan

Kommentera

