Kommande händelser: Oktober

Just nu ser jag fram emot två böcker som kommer ut i oktober.

Den första är Endangered av Eliot Schrefer som handlar om dvärgschimpanser. Jag har inte hört så väldigt mycket om den, men blev intresserad när Maggie Stiefvater recenserade den för några månader sedan. Jag känner faktiskt att jag litar ganska så mycket på Maggie Stiefvaters omdöme, speciellt efter att ha läst Code Name Verity som hon hyllade. Code Name Verity är verkligen hur bra som helst, jag är väldigt förvånad att den fortfarande är så pass okänd i Sverige. När jag googlar den vill jag egentligen ha massor av många svenska träffar, men istället är det min recension som ligger överst och det är typ den enda träffen. Jättesynd tycker jag. Code Name Verity är definitivt en av mina absoluta favoritböcker och det känns som att jag minns den som bättre och bättre, ju mer tid som går. Fast nu var det förstås Endangered jag skulle prata om, och inte Code Name Verity… Hur som helst är Endangered alltså en bok jag vill läsa!

Den andra boken är The Evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin. Dock kommer jag inte köpa den ännu, utan istället kommer jag vänta på paperbackutgåvan som inte kommer ut förrän i mars. Den måste ju passa ihop med min första bok i serien och dessutom är den billigare:)

/Mathilda

Kommentera

