The Iron Man

När jag var runt 10 år var en av mina favoritfilmer Järnjätten, en tecknad barnfilm som aldrig blev tråkig. I år, åtta år senare, fick jag reda på att den från början är en barnbok, publicerad första gången 1968. I biblioteket stod en version med illustrationer och tittade på mig, det gick inte att motstå!

Nu har jag läst den! Jag kände inte igen allt, filmen är troligtvis en version av den ursprungliga historien. Lite synd då filmen är så väldigt bra. Det brukar vara tvärt om men eftersom jag är uppväxt med filmens version är det svårt att slita sig ifrån den. Bortsett ifrån det var det väldigt roligt att få se den verkliga boken, piffad med originella bilder. Konceptet är välkänt, missförstådd varelse räddar världen och blir hjälte. Mysigt att få återse välkända karaktärer!

För er som tycker om tecknade filmer är Järnjätten verkligen värd att se!

/Johanna

2 thoughts on “The Iron Man

  1. Pingback: Året 2012 | Bokgläntan

Kommentera

