Merlin säsong 5

Nu i lördags, den 6/10, hände något stort. Då hade nämligen Merlin säsong 5 premiär på BBC One. Som jag har längtat, och tragiskt nog måste fortsätta att göra. Komsi komsi till Sverige! Bilder, trailers, podcast, det är möjligt att ta del av allt möjligt men nu vill jag se serien också. Väntan börjar att bli jobbig på riktigt, någonting i mitt liv saknas, den där sista puzzelbiten. Riktigt så illa är det kanske inte men med nya avsnitt av Merlin skulle sätta ytterligare en guldkant på min vardag.

1/13 As the forces of fate cast a shadow over Camelot, Merlin must confront his darkest fears.

Ohhh! Jag vill inte göra något brottsligt så förhoppningsvis kommer säsong 5 att sändas i Sverige inom en hyfsat snar framtid.

För fem minuter sedan skickade jag iväg ett litet meddelande till SVT angående om/när Merlin säsong 5 kommer att sändas i Sverige. Med förhoppningar om svar samt lite citronpaj kan nog väntan bli uthärdlig trots allt.

/Johanna

7 thoughts on “Merlin säsong 5

Kommentera

