Out of Sight, Out of Time

Författare: Ally Carter
Serie: Gallagher Girls #5
Se även: Del 1, 2, 3 och 4

Handling finns HÄR

Jag hade en liten tanke om att kanske läsa de tidigare fyra delarna I den här serien innan jag gav mig på den här, femte delen. Det hade varit trevligt både för att de är så mysiga att läsa men också för att jag inte överhuvudtaget kom ihåg vad som hände i fjärde delen. Ändå läste jag inte om dem, utan började på den här direkt. Därför var jag lite förvirrad i början, men jag måste säga att det löste sig fint:D. Kanske var det lite för att huvudpersonen Cammie även hon hade lite svårt att minnas detaljerna… Det är till och med nästan så att den här fungerar som en fristående bok! Nja kanske inte riktigt… men det gick bra för mig i alla fall och det är jag glad för. Det hade varit så hemskt tråkigt att missa hur bra den här boken är, bara för att jag inte orkade läsa om de tidigare delarna.

Det som jag tycker är superroligt med Out of time, out of time är att det verkligen märks att Ally Carter hade hela serien planerad när hon började skriva. Nu visade det sig att små detaljer, jag inte tänkte speciellt mycket på, i de tidigare delarna hade mer betydelse. Sådant tycker jag alltid är lika kul:D Det får mig att känna för att läsa hela serien igen för att se vad jag missade när jag läste dem första gången. Så innan nästa del i serien kommer ut måste jag bara läsa hela serien igen! Då kommer jag antagligen tycka att sista delen är hur bra som helst.

Det rekommenderar jag faktiskt alla att göra, läsa hela serien alltså:D Jag märker på mig själv att jag helt plötsligt har börjat se fram emot sista delen något helt otroligt. Ska bli extremt spännande att se vad som händer i den.

/Mathilda

2 thoughts on “Out of Sight, Out of Time

Kommentera

