National Book Award

Jag har inte speciellt bra koll på alla de priser som finns för böcker, men ett som jag nyss hörde om är National Book Award. Det har tydligen funnits i mer än 50 år och delar bland annat ut pris i bästa ”Young People’s Literature”. I år är finalisterna:

2012 NBA YPL  Finalists

William Alexander, Goblin Secrets

Carrie ArcosOut of Reach

Patricia McCormickNever Fall Down

Eliot SchreferEndangered

Steve SheinkinBomb: The Race to Build—and Steal—the World’s Most Dangerous Weapon

Endangered av Eliot Schrefer står i min bokhylla och väntar på att bli läst, och jag blir också väldigt nyfiken på Out of Reach av Carrie Arcos.

2011 vann Thanhha Lai med boken ”Inside Out & Back Again”. Det är nästan så att jag känner för att köpa den enbart för den urfina framsidan:D

/Mathilda

Kommentera

