Tales from Outer Suburbia

Köpa, köpa, köpa utan att läsa kanske är korkat. I så fall är jag ett renodlat men stolt dumhuvud!

I snart en månad har jag planerat för ett stort bokinköp som kan komma att infalla nu på lördag. Då bör min lässvacka vara över vilket ger mig chans att gotta mig i alla fina böcker! Det största Wildcardet är Tales from Outer Suburbia – Shaun Tan.

Här blev jag lockad av Bokskadad (Väldigt läsvärd blogg för övrigt!) Vet ingenting sedan tidigare om boken men tycker om omslaget. Mer Wild and Crazy än såhär blir det inte! Så spännande är jag, det vill inte säga lite…

Shaun Tan follows THE ARRIVAL with a collection of off-the-wall tales combined with his genius illustrations in a unique hybrid format that will build on our current success. 
An exchange student who’s really an alien, a secret room that becomes the perfect place for a quick escape, a typical tale of grandfatherly exaggeration that is actually even more bizarre than he says… These are the odd details of everyday life that grow and take on an incredible life of their own in tales and illustrations that Shaun Tan’s many fans will love.

Tack och hej leverpastej!

/Johanna

 

 

One thought on “Tales from Outer Suburbia

  1. Jag gick in här just idag för att jag såg inläggsrubriken (för ja, jag måste se vad andra tycker om boken). Och jag hoppas sannerligen på att du kommer att tycka om Tales from Outer Suburbia! Ska bli grymt att få läsa din recension av den.🙂 För övrigt – tack! Detsamma till er!

Kommentera

