Lässtatus

Jag håller just nu på att läsa The Raven Boys av Maggie Stiefvater, men det går rätt så långsamt faktiskt. Det roliga med alla Maggie Stiefvaters böcker är, för mig, att jag alltid ser väldigt mycket fram emot att de ska komma ut men när jag väl har dem i bokhyllan har jag inte direkt bråttom att läsa dem. När jag köpte sista delen i Shiver-trilogin, Forever, tror jag inte jag läste den på mer än en månad!

Såhär var det också med The Raven Boys som kom ut i september. Även om jag skyndade mig väldigt mycket med att köpa den, och verkligen ville läsa den, så räcker det nu helt plötsligt att bara ha den på nattduksbordet. När jag väl läser är den jättebra, men jag får inte det där lässuget vilket är lite tråkigt.

Därför dröjer det nog  ett tag till innan jag kan läsa ut den. Maggie Stiefvater skriver så bra att det är tråkigt att tvinga sig att läsa känner jag.

/Mathilda

 

Kommentera

