Clockwork Prince

Författare: Cassandra Clare
Serie: The Infernal Devices #2

Handlingen finns HÄR.

Wow!! Det här är definitivt en ny favoritserie!! När jag hade läst första boken i serien, Clockwork Angel, var jag positivt inställd till serien, även om jag inte hade fastnat till hundra procent. Jag kände att karaktärerna var lite för lika de i City of Bones, och även om den delvis var spännande hade den också långa partier som var ganska händelselösa. I den här, andra delen, fastnade jag dock helt och hållet :). Man fick lära känna karaktärerna mycket mer, vilket gjorde att de fick mer unika personligheter, och handlingen kändes även den mer intressant.

Nu vill jag självklart direkt läsa tredje delen i serien, Clockwork Princess, men då det inte händer så mycket på just den fronten (boken kommer inte ut förrän i vår), har jag istället börjat intressera mig lite väl mycket för filmatiseringen av City of Bones. Det ska bli så otroligt spännande att se om den filmen lever upp till mina förväntningar. Det hade självklart också varit väldigt roligt med en filmatisering av Clockwork Angel, men det lär väl dröja…

Kommentera

