Goodreads choice awards 2012

Jag röstade nyss på Goodreads choice awards 2012! Just nu håller Semifinal-rundan på (t.o.m. 17:e november), och hela tävlingen slutar 29:e november. Då kommer vinnarna i alla olika kategorier, ex. Fiction, Young Adult Fiction, Young Adult Fantasy o.s.v., koras.

Förra året när tävlingen höll på, hade jag ingen koll alls. Det var först senare, när tävlingen var avslutad, som jag började intressera mig för vilka böcker som hade vunnit. Jag har till och med för mig att jag började känna ännu mer för att läsa Divergent när jag såg att den hade fått flest röster av ALLA böcker 2011.

Nu har jag i alla fall röstat till exempel på Code Name Verity i Young Adult Fiction-kategorin. Även om jag verkligen hoppas på att just den vinner, känns det ändå som att det är The Fault in Our Stars som verkar vara den mest populära boken 2012.

/Mathilda

Kommentera

