”Nytt” i hyllan

Jag har blivit glatt överraskad två gånger i rad när jag har gått till mitt lokala bibliotek! (se: Sagan om tipshyllan) Ena dagen fick jag plötsligt syn på två exemplar av Every Day av David Levithan som liksom bara stod och väntade på just mig;). Jag har tänkt läsa den boken ett tag nu men har inte riktigt kommit mig för att köpa den. När jag då såg TVÅ så kändes det helt självklart att läsa den. Dessutom verkade det som att båda två var nästintill nya:D

När jag några dagar senare kom förbi biblioteket såg jag plötsligt TEN av Gretchen McNeil på nästan samma plats som Every Day.  Inte heller den boken hade blivit lånad en endaste gång! Hur kan denna bok, som det pratas flitigt om nästan överallt, få stå ensam på hyllan utan att bli lånad? Nu vet jag inte exakt vad den handlar om och den verkar lite läskigt, men det borde ändå vara lååång kö på sådana böcker. Den var helt enkelt tvungen att bli lånad av mig…

Så nu har jag alltså två nya böcker som inte är mina i bokhyllan:) Känns väldigt trevligt, det var så längesedan jag lånade något på biblioteket. De andra olästa böckerna, som av någon anledning bara blir fler och fler, få helt enkelt vänta.

/Mathilda

One thought on “”Nytt” i hyllan

Kommentera

