Luftsprång

Författare: Annika Widholm
Förlag: Alfabeta

När Linnea skadar foten på ett träningsläger för elitgymnaster bestämmer hon sig för att dra från allt. Det är varmt och sommarlov och övriga familjen är på semester i Italien.

Hon hamnar i ett rivningsområde där hennes öde länkas samman med andras i en frukansvärd hemlighet och av parkour, en filosofisk rörelse som går ut på att ta sig förbi alla hinder, oavsett om man är den som jagar eller den jagade.

En mellanbok det här. Väldigt lättläst och jag tycker faktiskt att det märks i själva handlingen. Det blir lite stressat på något sätt, jag märkte att jag inte riktigt fastnade utan mer läste för att läsa klart. Jag blev inte heller speciellt intresserad av karaktärerna även om jag kan tänka mig att det är meningen att jag ska fascineras av hur de utvecklas under bokens gång. Inte en ny favorit för mig alltså.

/Mathilda

Kommentera

