Badskumt

https://i1.wp.com/s.cdon.com/media-dynamic/images/product/00/12/77/27/21/3/johansson-katarina-badskumt-gifterna-som-gor-dig-ren-frasch-och-snygg.jpgIdag på biblioteket var jag och lånade en bok som jag nyligen hört om, nämligen Badskumt – Gifterna som gör dig ren, fräsch och snygg. Tidigare har jag aldrig funderat över vad all kosmetik innehåller men sedan jag själv har fått lite problem med några produkter jag använder har jag börjat undra. När jag sedan fick höra om boken kände jag att det var perfekt att läsa. Vad innehåller all kosmetik egentligen liksom!? Med kluvna känslor öppnade jag boken, jag både ville och inte ville veta vad den hade att säga. Det är så mycket enklare att leva i ovetskap om vad man smörjer in ansiktet och schamponerar håret med.  Nu, 50 sidor in i boken, har jag tittat igenom hela badrumsskåpet och jag kan inte annat än att bli lite mörkrädd… Jag kommer troligtvis inte förändra hela mitt liv på grund av det här men en del vanor har jag redan funderat en del över och en del produkter har jag redan gjort mig av med. Får se vad resten av boken har att säga!

/Johanna

2 thoughts on “Badskumt

  1. Jag läste en annan som också började läsa denna boken och hon sa EXAKT samma sak att hon blev mörkrädd när hon öppnade badrumskåpet, usch tror inte jag vågar läsa denna, haha!

  2. Får mig att tänka på så kallad ”no poo”, som bl.a. bloggaren Lady Dahmer har nämnt. Där man istället för t.ex. schampo använder andra saker, som man kanske hittar hemma i kylskåpet.

Kommentera

