City of Fallen Angels

200px-Cassandra_Clare_City_of_Fallen_Angels_book_coverFörfattare: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #4
Se även. City of Bones, City of Ashes & City of Glass

Planen var att jag inte skulle läsa den här boken. I augusti förra året (var det verkligen så länge sedan?) läste jag ut City of Glass och tyckte att serien var avslutad. Jag kände inte för att läsa mer om karaktärerna, absolut inte för att jag inte tyckte om dem längre, utan för att jag egentligen inte ville se dem få en massa problem igen. Slutet av serier brukar ändå lösa de flesta problem och då känns det lite dumt att börja komplicera till allt igen. Så sitter jag ändå här nu, och har läst City of Fallen Angels… Man kan nog bara skylla på att alla Cassandra Clares böcker är otroligt bra, och att det är svårt att inte läsa dem.

Och visst var boken bra! Den var så väldigt spännande på sina ställen och även om jag inte hade full koll på vad som hände i City of Glass (det var ju fortfarande i augusti förra året jag läste den), så gick det förvånansvärt bra att hänga med. Ändå fastnade jag inte riktigt ordentligt, det blev en aning transportsträckor för mig många delar av boken.

Det är nog helt enkelt en helt okej Cassandra Clare-bok det här. Jag tror inte att jag kommer minnas City of Fallen Angels som den absolut bästa av alla Cassandra Clares böcker, men alla hennes böcker är väldigt bra. Så är det bara.

/Mathilda

Kommentera

