This Moose Belongs to Me

This Moose Belongs to Me är en bilderbok av Oliver Jeffers innehållande fantastiska illustrationer och tänkvärda ord. Åter igen får jag tacka Bokskadad för att ha introducerat den här för mig.

Den här boken gör mig så otroligt glad. Wilfred och hans älg, som kanske inte är hans? För kan man äga någon/något? Och hans olika ansiktsuttryck sen, jag vill ha en stor plansch med Wilfred och hans älg, som inte är hans.

Eftersom den har vunnit en del barnbokspriser kan tankarna direkt gå till att det är en barnbok men det tycker jag absolut inte. Det är bara en bilderbok. Illustrationer som talar istället för ord, det behöver inte bara vara barn som kan finna det underhållande. Jag gör det i alla fall också!

Så fort jag får syn på boken i bokhyllan börjar jag le. Det går i princip inte att göra annat. This Moose Belongs to Me ska få följa med mig länge länge!

/Johanna

2 thoughts on “This Moose Belongs to Me

Kommentera

