Falla sönder

Författare: Tahereh Mafi
Förlag: B Wahlströms
Originaltitel: Destroy Me
Serie: Rör mig inte #1,5

Detta är en 100 sidor lång bok som utspelar sig mellan tiden för Rör mig inte och andra delen i serien: Rädda mig inte. Den är skriven ur Warners perspektiv och ger därför en bra bild av hans känslor inför Juliette, som är huvudpersonen i serien. Boken är inte full av spännande händelser, utan går mer ut på att Warner tänker tillbaka på det som hände i boken innan.

Boken är väldigt bra på att få mig att längta efter Rädda mig inte som kommer nu i vår. Den är lagom lång för att jag återigen ska komma ihåg vilka alla karaktärer var, samt ungefär vad som hände i boken innan. Om jag hade läst Rädda mig inte när den kommer i april, hade jag antagligen inte förstått speciellt mycket. Nu kan jag istället komma in i historien med en gång.

/Mathilda

5 thoughts on “Falla sönder

    • Vet inte helt säkert om det fortfarande går att få tag på den på svenska. Den trycktes i begränsat exemplar tydligen. På engelska finns den som e-bok med namnet Destroy Me🙂

Kommentera

