Sister

sisterFörfattare: Rosamund Lupton

Nothing can break the bond between sisters …When Beatrice gets a frantic call in the middle of Sunday lunch to say that her younger sister, Tess, is missing, she boards the first flight home to London. But as she learns about the circumstances surrounding her sister’s disappearance, she is stunned to discover how little she actually knows of her sister’s life – and unprepared for the terrifying truths she must now face. The police, Beatrice’s fiance and even their mother accept they have lost Tess but Beatrice refuses to give up on her. So she embarks on a dangerous journey to discover the truth, no matter the cost.

Egentligen händer det inte så mycket i den här boken. Huvudpersonen Beatrice undersöker varför hennes syster dog, mest genom att prata med olika människor. Även om detta inte direkt gjorde att boken var spännande hela tiden, märkte jag att det var otroligt svårt att bli uttråkad. Det är nämligen så att boken är extremt bra skriven. Flera gånger kom jag på att det var just språket som fick mig att läsa vidare, att det egentligen inte spelade någon större roll att handlingen stod ganska still vissa partier. Språket var så vackert att det på något sätt räckte. När slutet visade sig vara väldigt händelserikt och dessutom bjöd på en ordentlig twist blev jag ännu mer positivt inställd. En riktigt bra bok alltså som passar väldigt bra att läsa under vintern (titta bara på det fina omslaget!).

/Mathilda

One thought on “Sister

  1. Hej Mathilda och Johanna.
    Vilken fin blogg ni har! Bra gjort!

    Jag har skrivit en ungdomsfantasyliknande bok till min dotter. (Boken är inte publicerad alltså.) Nu lägger jag upp boken del för del i en blogg. Ni är välkomna att läsa – och kommentera!

    Jag önskar er ett jättefint 2012!

Kommentera

