Doctor Who och jag

För ett antal månader sedan tänkte jag ”Nu är det faktiskt dags för mig att ta reda på vad Doctor Who är för något.” Jag hittade ett avsnitt ifrån… ja när var det ifrån!? Runt 2000 ungefär tror jag. Jag satte mig ner och kände att jag var på väg att få se någonting stort!

Tråkigt nog tilltalade det mig inte alls, vad var det här för något!? Det kom en man och räddade en kvinna ifrån ett stort geggamonster i en lagerlokal. Därför blev det inte ens en liten flört mellan mig och ”Doctor Who”, jag kunde bara inte tycka att det var bra.

Vad hade jag gjort för fel!? Valde jag fel säsong, fel avsnitt!? Jag vill verkligen ge det ett försök till eftersom det är så många som verkligen verkar tycka att det är bra, om inte fantastiskt bra. Om någon av er som läser det här har något tips får ni väldigt gärna dela med er, hur ska jag gå till väga för att förstå mig på hela denna värld som till stor det kretsar kring Doctor Who!? Plan B är annars att helt enkelt försöka låta kunnig och helt förstående (samt sitta och se självsäker ut och nicka och le) så fort Doctor Who kommer på tal.

/Johanna

7 thoughts on “Doctor Who och jag

  1. Jag håller faktiskt på att kolla på Doctor Who, är precis klar med andra säsongen , och jag håller faktiskt med lite. Vad är det som är så freaking awesome liksom?!

    Dock tycker jag att ju mer jag kollar desto bättre tycker jag att det blir. Det häftiga med Doctor who är hela tänket som sker i serien och i de olika världarna om hur världen fungerar. Så jag bara kollar vidare!

  2. Alla serier passar inte alla, jag har t.ex. försökt se Dexter som alla älskar o den har ju högt betyg på imdb… jag orkade bara se 4-5 avsnitt innan jag la ner den. Lite tråkigt för jag VILL tycka om den, ”alla” gör ju det så jag vill ju veta vad som är så bra?!. Har även försökt se Doctor Who och Misfits men njaaaeee… är väl lite som med mig och böcker: fångar de mig inte från de första sidorna (första avsnitten) så får de vara.

  3. Jag blev tipsad om Doctor Who av en kompis för något år sedan, började kolla på den från säsong 1 från 2005 med Christopher Eccleston som doktorn, och från det fastnade jag bara🙂 För mig är det perfekt att lägga undan vardagen med världen i Doctor who🙂.

  4. Det är alltid så svårt att välja vilken säsong att titta på, jag älskade den från början men min pojkvän tyckte det var lite fail. Sedan började vi titta med den ”nya” doctorn och nu verkar han vara lite mer in i det.🙂

  5. Haha åh jag förstår dig, första avsnittet är väldigt underligt. Alla serier passar ju såklart inte alla, men ett tips om du inte gett upp helt på Doctor Who är att börja titta på säsong 5 först. Jag känner väldigt många som gör så, det är nog lättare att ta till sig då. Sen kan du gå tillbaka till första avsnittet och plötsligt tycka det är helt fantastiskt🙂

Kommentera

