TEN

11958033Författare: Gretchen McNeil

It was supposed to be the weekend of their lives–three days on Henry Island at an exclusive house party. Best friends Meg and Minnie each have their own reasons for wanting to be there, which involve their school’s most eligible bachelor, T. J. Fletcher, and look forward to three glorious days of boys, bonding, and fun-filled luxury.

But what they expect is definitely not what they get, and what starts out as fun turns dark and twisted after the discovery of a DVD with a sinister message: ”Vengeance is mine.” Suddenly, people are dying, and with a storm raging outside, the teens are cut off from the rest of the world.

Jag är ganska lättskrämd av mig. Sådär så att någon bara kan gå runt ett hörn några meter framför mig hemma för att jag ska hoppa till. Skräckfilmer är inte heller något som tilltalar mig, så därför är det kanske lite konstigt att jag plockade upp just den här boken på biblioteket. Saken var ju bara den att TEN såg så ensam där på hyllan att jag kände att jag var tvungen att läsa den då jag har hört mycket gott om den.

Nu när jag har läst den kan jag konstatera att den inte var så värst läskig ändå. Visst låg det en oroväckande ton över boken, men jag tycker nog att fyndigheten i själva mordplanen gör det värt att läsa ändå. I början var det väldigt svårt att hålla koll på alla karaktärerna men allteftersom historien fortsatte fick man reda på mer om dem, vilket gjorde att det blev lättare. I slutändan en riktigt bra bok alltså.

/Mathilda

Kommentera

