I’d tell you I love you, but then I’d have to kill you

Författare: Ally Carter
Utgivningsår: 2006
Gallagher girls 1

Cammie Morgan, who attends the spy school The Gallagher Academy for Exceptional Young Women, can speak fourteen different languages, hack CIA computer codes, and kill a man seven different ways, but she is ill-prepared when she falls in love with an ordinary boy who thinks she’s an ordinary girl.

Av omslaget och beskrivningen att döma väntade jag mig en ganska ytlig och klyschig bok, vilket den till viss del är, men handlingen tas till en annan nivå av det underbart härliga språket. En del meningar är så mitt i prick att jag läste de om och om igen. Samtidigt ger konceptet med spionerna som kan döda en man på ett flertal olika sätt men inte vet hur de ska bete sig rent socialt i förhållande till omvärlden en humoristisk touch som även det höjer nivån på boken.

I’d tell you I love you but then I’d have to kill you kan jag varmt rekommendera till alla som vill ha en riktigt varm och mysig bladvändare!

/Johanna

P.S. Mathilda har läst fyra böcker till i serien, se hennes recensioner för att få reda på mer! (Sök i sökrutan på ”Gallagher Girls”)

Kommentera

