Game of Thrones

Klockan 22.00 i svt 1 imorgon är det premiär för säsong 2 av Game of Thrones!

Game_of_Thrones_title_card

Förra året när första säsongen gick på tv hade jag ingen koll på det alls, jag märkte bara att det verkade vara en hel del som följde det. När min familj, nu i januari, provade på att ha HBO on demand på tvn började jag dock titta på det, och fastnade ganska så direkt. Även om jag tycker att den kan vara lite rå vid många tillfällen gillar jag verkligen karaktärerna. Man får följa historier på ca fem-sex platser i taget, vilket gör att det känns som att man får lära känna de allra flesta personer. Och jag kan inte annat än att bli intresserad av själva världen där allt utspelas. Med de konstiga årstiderna där en sommar kan vara i många år, och den fruktansvärt avskyvärde kungen (ja jag tycker faktiskt att han är värd att ha två adjektiv…), och familjen Stark som det bara måste få gå bra för.

Så nu har jag faktiskt råkat se klart båda säsongerna, och i väntan på att säsong tre ska börja (den sista mars händer detta), har jag börjat känna för att läsa böckerna:)

book-of-thrones

/Mathilda

2 thoughts on “Game of Thrones

Kommentera

