Handsalva

Det finns ett stort och överhängande dilemma i mitt liv, det handlar om handsalva. En mandeldoftande superbra handsalva som är som honung för händerna (om nu honung är bra). Om kvällarna innan jag går och lägger mig smörjer jag in båda händerna och morgon efter är mina händer jättelena och fina. Vad är problemet?

Jo, problemet är då att salvan förstör mina böcker!!! Det blir stora fingeravtryck på pärmarna och det går inte. Därför kan jag inte ta handsalva och läsa efter det om kvällarna. Då kanske ni tänker, men läs först och ta handsalva sen. Grejen är då att jag väldigt ofta somnar ifrån mina böcker så att jag liksom halvsovande bara lägger ihop boken och släcker lampan. Då kommer jag aldrig på att ”Aha, nu ska jag resa på mig och ta handsalva.” Det finns temporära läsningar, till exempel som att försöka hålla mig vaken så pass att jag faktiskt kan smörja in händerna, men det håller inte i längden. Ja… livet är bra tungt ibland!

/Johanna

5 thoughts on “Handsalva

    • Ja, man ska vara glad så länge det håller sig till dessa små i-landsproblem som nästan borde klassas som störningsmoment snarare än just ett problem:)

  1. Jag har den perfekta lösningen! Ta tuben och spruta ut på överhanden och sen gnider du överhänderna mot varandra och blir bara kladdig om överhänderna och inte fingrarna🙂 Så gör jag

  2. HAHAHAH. Jag älskar att du skriver om handsalva, fick mig verkligen intresserad xD Det är så mysigt när folk skriver om sina små pet peeves, i-landsproblem och liknande. NI KÄNNS SÅ VERKLIGA INTE BARA INTERNETMÄNNISKOR xD

    Jag föreslår att du tar på dig diskhandskar efter du har smörjt in händerna och sedan läsa med dem😄

Kommentera

