City of Lost Souls

8755776Författare: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #5
Se även: City of Bones, City of Ashes, City of Glass & City of Fallen Angels

Jag vill väldigt gärna tycka att den här boken är superbra. Cassandra Clare kan verkligen konsten att skriva spännande böcker, och jag har helt fastnat för hennes värld. I City of Lost Souls känns det dock som att handlingen går lite i cirklar. När jag tänker tillbaka på vad som hände i boken minns jag det som att inget speciellt hände förrän de sista hundra sidorna ungefär, innan dess var det i princip bara uppladdning.

Helt missnöjd är jag väl inte, klart den hade spännande och bra delar (som alla Cassandra Clares böcker har), men jag hade nog förväntat mig ganska mycket mer.

Istället får jag vänta lite till på Clockwork Princess och hoppas på att inte den också gör mig besviken.

/Mathilda

Kommentera

