The Ghost’s Child

1266659Författare: Sonya Hartnett

A teenage boy visits to the home of 75-year-old Matilda. She tells him the story of her life with Feather, a man who lived by the sea and had a great affinity for birds and wild creatures. She speaks of her love for him and how, long ago, she had become pregnant but miscarried, and he left her.

Pluspoäng för det här omslaget tycker jag. Det passar väldigt bra in på handlingen och själva känslan i boken. Tyvärr var inte handlingen lika bra som omslaget…

Det var nog helt enkelt så att mina förväntningar var för höga. Om jag bara hade plockat upp boken utan att veta något om den hade det kanske blivit annorlunda. De recensioner jag har läst av den här boken har dock varit så väldigt bra att jag förväntade mig en helt fantastisk bok. Tyvärr tyckte jag inte att den var så bra, och det tycker jag är tråkigt. Det hade varit så kul att bli förtrollad av boken som andra har blivit. Jag gillar verkligen bilderna, och hur boken är berättad, men för mig räckte det inte ända fram.

Kort sagt en lite småfin bok som jag inte fastnade helt för.

/Mathilda

Kommentera

