Omläsning av Vampire Academy

VampireAcademyEgentligen tänkte jag inte skriva så mycket om min omläsning av Vampire Academy-serien, jag har ju redan recenserat den en gång HÄR. Dock kände jag att jag bara måste nämna hur bra den första boken är. När jag läste den för första gången tyckte jag att det var väldigt förvirrande med många nya ord och uttryck (ex. dhampirer och moroi). När jag nu läste om den kunde jag direkt komma in i handlingen och vad bra den är!

När jag satt och läste och kom på att jag skulle göra något annat kunde jag inte sluta läsa förrän många sidor senare. Ena sekunden tänkte att jag skulle sluta läsa på ”nästa sida”. Sedan upptäckte jag, när jag, kommit halvvägs på denna ”nästa sida”, att nehepp jag skulle tydligen inte alls sluta läsa… Helt enkelt en superbra bok!

/Mathilda

Kommentera

