Lässtatus

För närvarande läser jag, inaktivt, fyra böcker samtidigt. Den bok som jag gör framsteg i är Själlös – Gail Carriger. Under den ligger Every Day av David Levithan, en väldigt bra bok som konstigt nog ändå inte blir läst. Jag kommer inte till skott, jag har läst 100 sidor och tänker hela tiden ”den är bra den” men jag tar inte upp den. I högen ligger också Driver dagg, faller regn 2, en bok som jag vill läsa men som hela tiden hamnar under nyinköpta böcker. Där sitter ett bokmärke på sidan 56, ett fint med små pingviner. Sist men inte minst ligger The Host. Min plan var att läsa den innan jag såg filmen på bio men eftersom det är mindre än en månad kvar till premiären lär det inte bli så. Hoppas att jag känner för att läsa boken lika mycket efter att jag har sett filmen!

Ja, så ser det ut på mitt nattduksbord för närvarande.

/Johanna

Kommentera

