Bokhyllebingo 2

Ja nu är det min, Johannas, tur🙂

1. Hitta en bok vars författare eller titel innehåller bokstaven Z
EliZabeth Wein har vi här, författaren till den fina boken Code Name Verity.

IMG_0171

2. Hitta en klassiker
Jag blir lycklig bara av att titta på den, min absoluta favorit-klassiker så här långt.

IMG_0172

3. Hitta en bok med en nyckel på omslaget
Jag trodde faktiskt inte att jag hade en bok med en nyckel men där ser man, det hade jag!

IMG_0176

4. Hitta något i din bokhylla som inte är en bok
Stålfåret ”Stålfår”, garanterat inte en bok:)

IMG_0178

 

5. Hitta den äldsta boken i din bokhylla
Nu tolkar jag äldsta bok som ”äldsta bok-boken” och inte ”en bok jag har haft längst”. I så fall är det nämligen And then there was none, en bok jag varmt rekommenderar!

IMG_0180

6. Hitta en bok med en tjej på omslaget
Du fina bok:D

IMG_0181

7. Hitta en bok som innehåller djur
Vargar, björnar och lite annat smått och gått… fåglar:)

IMG_0186

8. Hitta en bok med en manlig protagonist

IMG_0188

9. Hitta en bok med bara ord på omslaget
Bokmärken signalerar att jag håller på att läsa den, en status som nu har varit gällande i mer än ett halvår.

IMG_0189

10. Hitta en bok med illustrationer
Så fantastiskt fantastisk😀

IMG_0190IMG_0193

11. Hitta en bok som har guldbokstäver
Det är så roligt att få ta kort på alla fina böcker som gömmer sig i bokhyllan!

IMG_0184

12. Hitta en dagbok (sann eller påhittad)

IMG_0194

13. Hitta en bok vars författare har ett vanligt namn
Anna Jansson tycker jag känns som ett vanligt namn.

IMG_0195

14. Hitta en bok som har en närbild på omslaget

IMG_0196

15. Hitta en bok som utspelar sig i en tidig tidsperiod
Utspelar sig i slutet av 1800-talet.

IMG_0197

16. Hitta en inbunden bok utan utan sitt omslag (dust jacket)
Precis som Mathilda har jag böcker med omslag, men de saknas inte…🙂

IMG_0199

17. Hitta en turkos bok
Turkos tycker jag är en väldigt svårdefinierad färg men enligt mig är The fault in our stars turkos.

IMG_0198

18. Hitta en bok med stjärnor på omslaget
Uppe i hörnet är små fina stjärnor:)

IMG_0202 IMG_0201

19. Hitta en bok som inte är för ungdomar (Young Adult)

IMG_0204

20. Hitta en bok vars författare varken är engelsktalande eller svensk
Ursula Poznanski är tysktalande:)

IMG_0205/Johanna


Kommentera

