Just One Day

12842115Författare: Gayle Forman

When sheltered American good girl Allyson ”LuLu” Healey first meets laid-back Dutch actor Willem De Ruiter at an underground performance of Twelfth Night in England, there’s an undeniable spark. After just one day together, that spark bursts into a flame, or so it seems to Allyson, until the following morning, when she wakes up after a whirlwind day in Paris to discover that Willem has left. Over the next year, Allyson embarks on a journey to come to terms with the narrow confines of her life, and through Shakespeare, travel, and a quest for her almost-true-love, to break free of those confines.

När jag hittar en helt nyinköpt bok på biblioteket så har jag inget val. Jag bara måste låna den. Det var alltså också det som hände när jag fick syn på den här boken på biblioteket. Jag var den allra första att låna den, och på något konstigt sätt så gör det allt mycket bättre. Nu kändes det som att det var min egen bok, en hardback till på köpet, vilket höjer betyget för mig:)

Sedan gillar jag boken också. När jag läste funderade jag lite på vad jag kunde tänkas skriva i recensionen, och kom ärligt talat inte på så mycket… Jag visste bara att jo, den var bra. Allt eftersom jag läste kände jag dock att den faktiskt var väldigt bra till och med. Det var så extremt enkelt att leva sig in i Allysons liv och hur hon kände sig. Boken utspelar sig också under ungefär ett år, vilket gör att man verkligen får lära känna henne och personerna runt omkring.

Så detta är absolut en bok jag kommer att komma ihåg, jag sträckläste faktiskt andra halvan av boken.

/Mathilda

One thought on “Just One Day

Kommentera

