Liebster Blog Award!

Vi har fått Liebster Blog Award av Hedvig (Tack så mycket!) och nu tänkte vi svara på frågorna.

Vad ville du bli när du var liten?
Johanna: Det första jag kommer ihåg att jag ville bli var delfinskötare, vilket jag inte var ensam om. Senare gick det över till djurskötare i allmänhet och då allra helst på zoo. Till sist var jag övertygad om att jag ville bli veterinär. Det vill jag inte längre…
Mathilda: Jag hade lite olika perioder. Bland annat ville jag bli bakdansare i Melodifestivalen och precis som Johanna, delfinskötare.

Vad är du idag?
Mathilda: Ja, inte delfinskötare i alla fall;).
Johanna: Tro det eller ej, inte jag heller!

Vart vill du helst resa?
Johanna: Till ett buddhistiskt tempel på Grönland, jag vill lära känna mig själv på djupet.
Mathilda: Ja konstigt nog, precis samma här!!   Hoho…
Vi kanske helt enkelt inte riktigt vet…

Var ser du dig själv om fem år?
Mathilda: Jag studerar troligen på högskolan:)
Johanna: Jag med..

Rött eller vitt?
Mathilda: Rött är finare än vitt tycker jag.
Johanna: Vitt… Det är praktiskt.

Sommar eller vinter?
Mathilda: Hade nästan kunnat säga vintern på den här, för det är ju så mysigt, men nu när solen börjar titta fram igen märker jag att sommaren inte är helt fel den heller:D
Johanna: Jag tycker inte om att frysa och jag tycker om sommarlov. Så sommaren.

Skog eller hav?
Mathilda: Skog!
Johanna:  Jag tycker om sommaren och jag förknippar hav med sommaren, så hav blir det.

Vad gör dig ledsen?
Johanna: Allt som inte gör mig glad…
Mathilda: Jaa, det vanliga, krig och bråk och allt möjligt jobbigt.

Vad är det bästa du vet?
Johanna: Att äta en stor, fet, sliskig bulle (allra helst en donut med choklad) efter en lång fysiklektion:D
Mathilda: Förra året så skrev jag ner en liten lista i min kalender ”Saker Mathilda blir glad av”: Harry Potter, Eurovision Song Contest, Bokhylla, Paket på posten (speciellt sådana man inte beställt), Pannkaka, Fysik (kanske mer önsketänkande…)

Det känns som att många redan har gjort den här, har inte helt koll på hur det ligger till, så vi kanske inte nominerar någon.
/Mathilda & Johanna
Kommentera

